Най-голямото бизнес събитие в София е пример за успешно обединяване на усилията
Повече от 22 800 са посетителите на изложенията МЕСОМАНИЯ, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, САЛОН НА ВИНОТО, ИНТЕРФУД & ДРИНК и СИХРЕ, определяни за най-голямото бизнес събитие за годината в София, които се проведоха от 8 до 11 ноември в Интер Експо Център. В изпълнените до краен предел шест изложбени зали, с обща площ от 16 000 кв. м, на едно място се срещнаха всички сектори на хранително-вкусовата промишленост и хорека.
Доказвайки се за пореден път като най-успешната платформа за бизнес в бранша, изложенията разшириха своите мащаби. Продукти и иновации представиха над 450 фирми, 80 от които бяха чуждестранни участници. Повече от 150 компании се включиха за първи път в събитието, което ежегодно посреща производители, дистрибутори и търговци, представящи храни, напитки, машини, технологии, опаковки, хотелско и ресторантско оборудване, обзавеждане… и още много.
За поредна година усилия обединиха Интер Експо Център и браншовите организации – Асоциацията на месопреработвателите в България, Асоциацията на млекопреработвателите в България, Националният браншови съюз на хлебарите и сладкарите, Националната лозаро-винарска камара, Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци, Българска асоциация Биопродукти и Националната асоциация Хотел Ресторант Кафетерия. Благодарение на общите усилия заедно се събраха фирми от България, Аржентина, Белгия, Великобритания, Гърция, Испания, Италия, Полша, Португалия, Република Корея, Тайланд, Холандия, Украйна, Иран и ЮАР. Традиционни за страните си продукти представиха посолствата на Аржентина, Великобритания, Южна Африка и Полша.
Изложения от висока величина
Форумът отново предложи отлични възможности за създаване на реални бизнес контакти, като тази година изложенията надхвърлиха очакванията на изложителите и посетителите. МЕСОМАНИЯ привлече професионалистите с иновативни машини и технологии, сред които месопреработвателите имаха възможност да видят машини за опаковане от последно поколение и да модернизират производството си със системи за етикетиране, сортиране и други технологични процеси. Изложението впечатли посетителите с тайните и вкусовете на българските месни продукти.
Качествата и традициите на родните млечни продукти бяха сред акцентите на СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО. Изтъквайки своята натуралност и производство по класически рецепти, те грабнаха вниманието на посетителите. Предлаганите на изложението технологични решения за преработка, опаковане, анализ и контрол на качеството предоставиха на специалистите възможността да се запознаят и видят демонстрации на нови машини и оборудване.
Аромат на прясно изпечен хляб. Вкусове, докосващи всяко едно сетиво. Сладкарски изделия с атрактивни обвивки и изпълнени с безброй пълнежи. Разтапяща чувствата и вкусовите рецептори реалност. Това е атмосферата, която усетиха гостите на БУЛПЕК. Изложението е обичана дестинация за всички професионалисти и любители от сферата на сладкарството и е предпочитано средище за бизнеса, давайки възможност за контакти между производители, дистрибутори и крайни клиенти.
Българската традиция във винопроизводството показа в дните на САЛОН НА ВИНОТО разнообразието от вкусове, които покоряват сърцата на хората. Щандовете на компаниите, предлагащи любимата напитка, се превърнаха в притегателен център за търговци, дистрибутори и ресторантьори, давайки им богат избор за попълване на винените листи. За пореден път българските винопроизводители показаха, че създават отлична продукция – на световно ниво. Възможностите, които предлага секторът, бяха доказани и от присъствието на чуждестранните компании от Италия, Испания, Южна Африка и Аржентина, търсещи пазар в България.
Кафе, шоколад, традиционни и гурме храни, био продукти и безброй възможности за бизнес предложи ИНТЕРФУД & ДРИНК. Освен вече познатите колективни участия от Италия, Полша, Аржентина и Южна Африка, това издание на изложението посрещна за първа година колективно представяне на фирми от Великобритания. Интересът на чуждестранните участници ежегодно е провокиран от добрите възможности за делови контакти, които предоставят изложбите, фактът, че на едно място намират среща всички сектори на хранително-вкусовата промишленост и хорека индустрията, и не на последно място общото положително развитие на пазара в бранша.
С изключителен успех премина и изложението СИХРЕ, което и тази година събра професионалните готвачи, хотелиерите и ресторантьорите.
Все повече награди и надпревари
Безспорно с всяка следваща година съпътстващата програма става все по-наситена, носейки положителни емоции за изложители и посетители. По време на фирмените демонстрации компаниите представиха продуктите и услугите, които предлагат и възможните им начини за приложение по пътя към „Индустрия 4.0“.
Високото качество бе отличено по време на ежегодния конкурс за храни и напитки „Златен медал с диплом“. Общо 55 продукта получиха престижните отличия. Сред наградените бяха фирми, специализирани в производството на месни продукти, хлебни и шоколадови изделия, български сирена и млечни продукти, консервирани и други храни, вина и напитки.
Проведе се и деветият национален конкурс за най-добра опакова „Приз Пак – 2017“. Сред наградените продукти бяха иновативни опаковки за месни и рибни продукти, луксозни опаковъчни кутии, иновативен дизайн на бутилки и други.
Въздействащ аромат на кафе и усилена надпревара съпроводиха провеждането на втория за България бариста шампионат. Победителят Веселин Панов спечели титлата Български бариста шампион за 2017 г., както и правото да представлява страната ни на Световните финали в Италия през 2018 г. Положителни емоции и огромно вдъхновение за участниците и зрителите предложи Международният пица шампионат, който тази година за първи път се проведе в дните на изложбите. С внимание към най-малките посетители, дегустацията под мотото „Здрави и силни от малки“ представи по интерактивен и забавен начин ползите от здравословното хранене.
В рамките на СИХРЕ се състоя и второто издание на кулинарния форум GastronomiX, в който особен акцент бе проведеното за първи път събитие за храна и вино – WiFo. Националната квалификация Bocuse d’Or България 2017 излъчи и тазгодишния победител. Шеф Никола Николов ще представи страната ни на европейските квалификации в Торино и при успех ще отиде на големия финал в Лион.
Последният изложбен ден донесе многобройни емоции за посетителите: 11 късметлии спечелиха предметни награди от надпреварата с анкетни карти.
МЕСОМАНИЯ, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, САЛОН НА ВИНОТО, ИНТЕРФУД & ДРИНК и СИХРЕ затвърдиха максимата, че обединяването на усилията води до успех. Ръстът в броя на посетителите, заетата площ и компаниите участници доказаха положителните тенденции и възможностите за развитието на сектора.